Vanliga frågor & svar om frisörutbildning

På Göteborgs frisörskola

Vanliga frågor & Svar

Målet med vår frisörutbildning på Göteborgs Frisörskola är att ge eleverna en komplett utbildning i frisöryrket, inklusive praktiska och teoretiska kunskaper. Målet är att eleverna ska vara förberedda på att arbeta som frisörer när de har avslutat utbildningen.

Innehållet i frisörutbildningen inkluderar teoretiska och praktiska ämnen såsom hår- och skönhetsbehandlingar, frisörtekniker, färgtekniker, kundbemötande och företagande. Du hittar mer om vår frisörutbildning här.

Längden på utbildningen varierar beroende på programmet, men den kan vara mellan 10 till 12 månader. Det är också möjlig att skräddarsy sin utbildning så den passar ens vardagliga liv. Kontakta oss för mer information.

Kraven är att man ska ha en grundläggande kunskap i svenska eller engelska i tal och skrift, man ska ha fyllt minst 16 år, med föräldrarnas medgivande. Det finns inget krav på gymnasiebetyg.

Ja, det finns avgifter för frisörutbildningen såsom skolavgifter, materialkostnader och eventuella examinationavgifter. Du hittar priserna under varje utbildning här.

Ja, efter att ha avslutat frisörutbildningen och uppfyllt alla krav kan du börja arbeta som frisör.

Självklart! Vi uppmuntrar alla intresserade att testa på en dag gratis hos oss. Kika in mer här.