Om Göteborgs Frisörskola

- Grundat 2001

Några av våra fantastiska lärare

Frisörstudenter praktiserar klippning på sin frisörutbildning Göteborgs Frisörskola
Emelie Minott

Emelie, rektor och utbildningsansvarig på Göteborgs Frisörskola, har drivit skolan sedan sommaren 2017. Hon är utbildad frisör, drivit salong i 18 år och är utbildad i försäljning och service.

Malin Moberg

Malin, frisörlärare på Göteborgs Frisörskola, har 9 år erfarenhet av frisöryrket, gesällbrev, mästarbrev. Tävlat inom frisör, har undervisat i frisörkurser och haft hand om frisörvisningar i Norge.

Hon undervisar i klippteknik, färgteknik, färg, stil och form, extensions samt håruppsättningar inför bröllop och fest

Emelie Söder

Emelie, frisörlärare på Göteborgs Frisörskola, är utbildad frisör och makeupartist. Hon har 17 års erfarenhet av frisöryrket. 7 år som frisör på flera salonger, 8 år som stylistlärare och 10 år som frisörlärare.

Hon undervisar i klippteknik, hår och kemi, permanent, delprov/gesäll samt makeup.

Examinerade frisörer av oss
Nöjda recensioner om oss.
Nöjda klippkunder

Göteborgs Frisörskola är en ledande frisörskola

Göteborgs Frisörskola är en ledande skola för hår- och skönhetsutbildning som ligger i Göteborg, Sverige. Vi har funnits sedan 2001 och har erbjudit väldiplomerad utbildning och träning till framtida frisörer och skönhetsproffs.

Vi är dedikerade att ge våra elever de färdigheter, kunskaper och självförtroende de behöver för att lyckas i sina valda karriärer. Våra erfarna lärare använder en praktisk tillgång till undervisning så att varje elev får den personliga uppmärksamhet de behöver för att blomstra.

Alltid i framkanten med det senaste

På Göteborgs Frisörskola tror vi att en stark grund i de senaste teknikerna och trenderna är avgörande för framgång inom skönhetsbranschen. Därför håller vi oss uppdaterade med de senaste framstegen och innovationerna, så att våra elever alltid är på framkanten.

Mångfaldig utbildning

Vi är stolta över den mångfaldiga och inkluderande utbildningen vi har byggt upp på Göteborgs Frisörskola och målet om  att alla elever har en potential att bli stora. Oavsett om du är i början av din karriär eller vill ta dina färdigheter till nästa nivå är vår stödjande och uppmuntrande miljö det perfekta stället att växa och lyckas.

Om du söker en omfattande och utmanande utbildning i hår- och skönhetsbranschen, så behöver du inte leta längre än Göteborgs Frisörskola.

Högkvalitativ frisörutbildning

Göteborgs Frisörskola är dedikerade att ge våra elever den bästa möjliga frisörutbildningen. Vi har alltid haft en stark övertygelse om att genom hårt arbete och passion kan vi nå de högsta standarderna inom branschen. För oss är det viktigt att våra elever får utveckla sin kreativitet och tekniska färdigheter, samtidigt som de får lära sig om branschen, affärsverksamhet och kundservice.

Vårt team av lärare är mycket erfarna frisörer med lång erfarenhet och en passion för utbildning. De är dedikerade till att ge eleverna individuell handledning och stöd, samtidigt som de håller eleverna motiverade och utmanade.

Vår vision på Göteborgs Frisörskola är att vara den ledande frisörutbildningen i regionen, genom att erbjuda en högkvalitativ utbildning och en positiv lärandemiljö för alla elever. Vi strävar efter att ge våra elever den mest kompletta och uppdaterade kunskapen inom frisörbranschen, så att de kan bli framgångsrika och efterfrågade frisörer i framtiden.

Vi siktar efter att erbjuda en stöttande och inkluderande miljö för alla elever, oavsett deras bakgrund och erfarenheter. Vi tror att en positiv lärandemiljö, där eleverna kan samarbeta, stötta och lära av varandra, är avgörande för att uppnå framgång. Vi arbetar ständigt för att förbättra vår utbildning och miljö, så att våra elever har de bästa förutsättningarna att utvecklas och nå sina mål.

En utbildning du skall vara stolt över

Vi vill vara den frisörutbildning som eleverna är stolta över att ha gått, där de har fått den kunskap och erfarenhet som krävs för att bli framgångsrika frisörer. Vi hoppas att våra elever kommer att minnas sin tid hos oss som en tid då de växte och utvecklades som frisörer och människor, och att de kommer att se tillbaka på sin utbildning hos oss som en viktig del i sin resa mot framgång.