Kommande utbildningsstarter

Terminstart

Kommande utbildningsstarter

Vi har regelbundna utbildningsstarter som ger våra elever möjlighet att starta sin frisörkarriär så fort som möjligt. Dessa utbildningar är designade för att ge eleverna de verktyg, färdigheter och kunskaper de behöver för att bli framgångsrika frisörer.

Så om du är intresserad av att bli frisör och starta din karriär, håll utkik efter våra kommande utbildningsstarter och ansök idag!

Maj 2024

September 2024

Januari 2025

Maj 2025

September 2025

Frisörutbildning – Heltid, Deltid & Anpassat

Kraven är att man ska ha ett grundläggande kunskap i svenska eller engelska i tal och skrift, man ska ha fyllt minst 16 år, med föräldrarnas medgivande. Det finns inget krav på gymnasiebetyg.

Behöver du hjälp med finansieringen och tydligare förklaring så tveka inte på att höra av er till oss.

På Göteborgs Frisörskola erbjuder vi olika alternativ för finansiering av din frisörutbildning. Vi har samarbeten med finansieringsinstitut och kan hjälpa dig att hitta den lösning som passar bäst för dig, t ex räntefri delbetalning för endast 1.500:- / månad. En utbildning är en investering i din framtid och vi vill göra allt vi kan för att hjälpa dig att nå dina mål.

Kontakta oss idag för att diskutera dina finansieringsmöjligheter och lär dig hur vi kan hjälpa till att göra drömmen om att bli frisör till verklighet.

Att välja rätt utbildning är et viktigt beslut som påverkar resten av ens karriär. Det kan ibland vara svårt att veta vad man vill och vilken utbildning som passar ens intressen och färdigheter bäst. Men det är ingen skam att be om hjälp när det gäller sådana viktiga beslut.

Hos Göteborgs Frisörskola är vi här för att hjälpa dig. Vi har erfarenhet och kunskap om frisörutbildningen och kan hjälpa dig att förstå vad som krävs för att bli en framgångsrik frisör. Vi erbjuder även möjligheter att besöka oss och träffa våra lärare och elever, så att du kan få en inblick i vår skola och vad vi har att erbjuda

Göteborgs Frisörskola är stolta över att vara godkända av Frisörföretagarna och Handelsanställdas förbund. Det innebär att vi uppfyller deras höga krav på utbildningskvalitet och branschkännedom.

Som elev på Göteborgs Frisörskola har du möjlighet att bli medlem i Frisörföretagarna och få tillgång till alla deras förmåner. Detta inkluderar exklusiva förmåner, kostnadsfri juridisk- och företagsrådgivning, möjligheter till nätverkande och event i hela landet samt möjlighet att stötta arbetet för en bättre frisörbransch.

På Göteborgs Frisörskola strävar vi efter att jobba med de mest framstående varumärkena inom frisörbranschen. Vi använder oss av varumärken som Wella, Maria Nila, Kevin Murphy, Lanza och Olaplex för att säkerställa att våra elever får den bästa möjliga utbildningen och är förberedda på arbetslivet som frisör.

Ja. Sannolikheten är också då större att du får säkert plats på din utbildning om du har godkända krav för att söka till utbildningen.