Det här får du som elev

Vikten av en god utbildning

Det här får du som elev

På Göteborgs Frisörskola förstår vi hur viktig en god utbildning är för att uppnå framgång i livet. Därför lägger vi stor vikt vid att säkerställa att våra elever får den bästa möjliga utbildningen, både genom vår starka ledning, engagerade lärare och ett omfattande kursutbud.

Vi är dedikerade till att hjälpa våra elever nå deras fulla potential och att leverera en utbildning som är anpassad efter det moderna arbetslivet.

Det här får du som elev på göteborgs frisörskola

Du får eget saxkit!

Som elev på Göteborgs Frisörskola får du ett saxkit som är speciellt utformat för att säkerställa att du har alla de verktyg du behöver för att utföra dina frisörtekniker på ett korrekt sätt. Saxkiten inkluderar en högkvalitativ frisör sax, så att du har det rätta verktyget för att skapa dina frisyrer.

Dessutom innehåller kiten också en mängd andra viktiga verktyg och tillbehör, inklusive kammar, borstar, clips och andra hårprodukter, för att säkerställa att du har allt du behöver för att skapa fantastiska frisyrer.

⟶ Kompetens

Vi strävar alltid efter att ge våra elever den bästa och mest omfattande frisörutbildningen. Vi är dedikerade att säkerställa att våra elever utvecklar de kunskaper och färdigheter som krävs för att bli framgångsrika frisörer.

⟶ Professionalism

Vi vill leda våra elever att utveckla en hög nivå av yrkesprofessionalism, så att de kan leverera exceptionella frisörtjänster till sina kunder. Vi förväntar oss att våra elever är artiga, ansvarsfulla och ärliga i sitt yrkesutövande.

⟶ Personlig utveckling

Vi är övertygade om att den personliga utvecklingen är en viktig del av yrkeslivet och vi strävar efter att leda våra elever till att utveckla en positiv inställning till livet och att utveckla sina förmågor att arbeta tillsammans med andra.

Vi vill ge våra elever de verktyg de behöver för att bli självsäkra, självmedvetna och framgångsrika yrkesmän eller kvinnor.

Salongsträning på riktiga kunder

En viktig del av vår utbildning är att du som elev kommer att få träna på riktiga kunder i vår ständigt fullbokade skolsalong. Detta ger dig som elev möjligheten att få erfarenhet av att arbeta med olika hårtyper, stylingtekniker och samtidigt bygga upp din kundbas redan från start – allt genom noggrann handledningen av våra lärare.

Träningen på riktiga kunder är en viktig del av vår utbildning och ger dig som elev den verkliga kunskapen och erfarenheten de behöver för att bli duktiga frisörer.

Vi hjälper dig hela vägen till giltigt gesällbrevet

På Göteborgs Frisörskola är det viktigt för oss att se till att våra elever får den bästa möjliga starten på sin karriär som frisör därför står vi redo att hjälpa våra elever hela vägen från utbildningen till att få ett giltigt gesällbrev.

Ett gesällbrev är en viktig del för att kunna ta ut sin frisörlicens och är ett krav för att kunna arbeta som frisör. Vi ser till att ge våra elever den kunskap och erfarenhet som krävs för att klara provet och få ett gesällbrev.

Det är viktigt att ha en giltig licens eftersom det garanterar att man har den kunskapen och erfarenheten som krävs för att arbeta som frisör på ett professionellt sätt. Vi på Göteborgs Frisörskola strävar efter att säkerställa att alla elever går ut med en giltig licens och vi finns här för att hjälpa dig hela vägen.