Kursavgifter & Finansering

Legitimerad frisör

Kursavgifter & Finansering

Priset för en frisörutbildning varierar beroende på vilken typ av utbildning och längd du väljer. Det är viktigt att tänka på att investering i en utbildning kan ge stor avkastning i form av en långsiktig karriär och ekonomisk trygghet för många år framöver.

En utbildning som frisör kan ge många olika möjligheter, och det är ett yrke som alltid kommer att vara efterfrågat. En utbildning på Göteborgs Frisörskola ger dig den bästa möjligheten att utvecklas som frisör och att få en spännande och givande karriär.

Delbetalning från 1.500:-

Göteborgs Frisörskola har ett samarbete med Wasa Kredit där det ges möjlighet att ta ett lån för att finansiera kursavgiften. 2 års räntefri betalning på lån upp till 100.000 SEK.

Du har möjlighet att delbetala din utbildning för bara 1,500:-/månad. För mer information boka ett kostnadsfritt besök. Vid eventuella frågor eller funderingar, tveka inte att höra av dig till oss. Du är välkommen att ringa oss på 031-169208 eller mejla info@goteborgsfrisorskola.se

Skicka din intresseanmälan för frisörutbildning i Göteborg till Göteborgs Frisörutbildning. Bli en eftertraktad frisör med vår utbildning.

Heltid

Bli en skicklig och säker frisör med vår grundutbildning på 10 månader.

Du pluggar på heltid 40h/vecka och avslutar med ett delprov som berättigar dig till ett yrkesbevis som frisör.

Pris: 129.000 kr
Längd: 1500 timmar (heltid)
Antal månader: 10 Månader

Frisörstudenter praktiserar klippning på sin frisörutbildning Göteborgs Frisörskola

Deltid

Lär dig grunderna och bli en utmärk frisör med vår grundutbildning på 12 månader.

Du pluggar på heltid 30h/vecka och avslutar med ett delprov som berättigar dig till ett yrkesbevis som frisör.

Pris: 149.000 kr
Längd: 1500 timmar (heltid)
Antal månader: 12 Månader

Ta ditt frisöryrkeskunnande till nästa nivå med elevnivå 2 på Göteborgs Frisörskola. Lär dig av erfarna lärare och utveckla dina färdigheter.

Komplettera

Vi erbjuder en skräddarsydd utbildning för att komplettera dina tidigare kunskaper inom frisöryrket.

Du får en personlig och individuell handledning inom de områden du behöver utvecklas inom.

Pris: Offert
Längd: Skräddarsyttt
Antal månader: Skräddarsytt

Vidareutbilda

Vidareutveckla dina kunskaper och färdigheter inom frisöryrket med vår skräddarsydda utbildning.

Få experthandledning och träna på nya tekniker för att ta din karriär till nästa nivå.

Pris: Offert
Längd: Skräddarsyttt
Antal månader: Skräddarsytt

Vill du istället skräddarsy din utbildning efter din takt, komplettera dina kunskapar eller vidareutbilda dig? Boka ett möte med oss så berättar vi mer.

Vi går igenom finansering & hjälp några sidor framöver.

Frågor om finansiering?

Om du har några frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta oss genom vårt formulär.

Vi har ett team av erfarna rådgivare som står redo att besvara era frågor och hjälpa er att hitta den bästa lösningen för eran utbildningsfinansiering.

Kraven är att man ska ha ett grundläggande kunskap i svenska eller engelska i tal och skrift, man ska ha fyllt minst 16 år, med föräldrarnas medgivande. Det finns inget krav på gymnasiebetyg.

Behöver du hjälp med finansieringen och tydligare förklaring så tveka inte på att höra av er till oss.

På Göteborgs Frisörskola erbjuder vi olika alternativ för finansiering av din frisörutbildning. Vi har samarbeten med finansieringsinstitut och kan hjälpa dig att hitta den lösning som passar bäst för dig, t ex räntefri delbetalning för endast 1.500:- / månad. En utbildning är en investering i din framtid och vi vill göra allt vi kan för att hjälpa dig att nå dina mål.

Kontakta oss idag för att diskutera dina finansieringsmöjligheter och lär dig hur vi kan hjälpa till att göra drömmen om att bli frisör till verklighet.

Att välja rätt utbildning är ett viktigt beslut som påverkar resten av ens karriär. Det kan ibland vara svårt att veta vad man vill och vilken utbildning som passar ens intressen och färdigheter bäst. Men det är ingen skam att be om hjälp när det gäller sådana viktiga beslut.

Hos Göteborgs Frisörskola är vi här för att hjälpa dig. Vi har erfarenhet och kunskap om frisörutbildningen och kan hjälpa dig att förstå vad som krävs för att bli en framgångsrik frisör. Vi erbjuder även möjligheter att besöka oss och träffa våra lärare och elever, så att du kan få en inblick i vår skola och vad vi har att erbjuda

Göteborgs Frisörskola är stolta över att vara godkända av Frisörföretagarna och Handelsanställdas förbund. Det innebär att vi uppfyller deras höga krav på utbildningskvalitet och branschkännedom.

Som elev på Göteborgs Frisörskola har du möjlighet att bli medlem i Frisörföretagarna och få tillgång till alla deras förmåner. Detta inkluderar exklusiva förmåner, kostnadsfri juridisk- och företagsrådgivning, möjligheter till nätverkande och event i hela landet samt möjlighet att stötta arbetet för en bättre frisörbransch.

På Göteborgs Frisörskola strävar vi efter att jobba med de mest framstående varumärkena inom frisörbranschen. Vi använder oss av varumärken som Wella, Maria Nila, Kevin Murphy, Lanza och Olaplex för att säkerställa att våra elever får den bästa möjliga utbildningen och är förberedda på arbetslivet som frisör.

Ja. Sannolikheten är också då större att du får säkert plats på din utbildning om du har godkända krav för att söka till utbildningen.

Boka in ett
Gratis telefonmöte