Kundservice

Skicka oss
ett meddelande

Kontakta oss gärna om du har några frågor!

Vi försöker alltid svara så snabbt vi kan.

Huvudkontor & Salong

Södra vägen 26, 412 53 Göteborg

info@goteborgsfrisorskola.se

Måndag – Fredag: 09:00 – 18:00

Kontakta Rektor

Emelie Minott

Våra sociala medier

Ring oss

031 -16 92 08
Måndag – Fredag: 09:00 – 18:00

Ring oss

031 -16 92 08 Måndag – Fredag: 09:00 – 18:00

Maila oss

info@goteborgsfrisorskola.se
Chatta med oss - Stängd

Besök oss

Södra vägen 26
412 53 Göteborg

Vanliga frågor och svar

Du kan boka en tid på Göteborgs Frisörskola genom  Boka Direkt eller genom att ringa till oss och boka en tid via telefon. Vårt telefonummer är 031-16 92 08.

Ja, du kan boka en tid för en vän så länge du har all nödvändig information om hen såsom namn, kontaktuppgifter och önskemål för behandlingen.

Ja, du kan ändra din bokning genom att ringa till Göteborgs Frisörskola eller använda boka direkt och uppdatera din tid och information senast 26 timmar innan din bokade tid.

Du kan avboka en bokning genom att ringa till Göteborgs Frisörskola eller genom att besöka Boka direkt här och ange ditt avbokningsnummer. Vänligen notera innan du bokar din tid om den är avbokningarsbar eller inte. Olika tjänster har olika policys.

Ja, du kan ange din e-post när du bokar en tid och då får du en påminnelse om din bokning.

Du kan kolla dina bokningar genom att logga in på Boka Direkt eller ringa till Göteborgs Frisörskola och be om att få en översikt över dina bokningar.

Målet med frisörutbildningen är att ge eleverna den kunskap och de färdigheter som krävs för att bli duktiga och kompetenta legitimerade frisörer med giltigt gesällbrev.

Innehållet i frisörutbildningen inkluderar teoretiska och praktiska ämnen såsom hår- och skönhetsbehandlingar, frisörtekniker, färgtekniker, kundbemötande och företagande. Du hittar mer om vår frisörutbildning här.

Längden på utbildningen varierar beroende på programmet, men den kan vara mellan 10 till 12 månader. Det är också möjlig att skräddarsy sin utbildning så den passar ens vardagliga liv. Kontakta oss för mer information.

Kraven är att man ska ha ett grundläggande kunskap i svenska eller engelska i tal och skrift, man ska ha fyllt minst 16 år, med föräldrarnas medgivande. Det finns inget krav på gymnasiebetyg.

Ja, efter att ha avslutat frisörutbildningen och uppfyllt alla krav kan du börja arbeta som frisör.

Självklart! Vi uppmuntrar alla intresserade att testa på en dag gratis hos oss. Kika in mer här.