Göteborgs Frisörskola

- Våga ta steget!

Göteborgs Frisörskola utbildar Sveriges nästa stjärnfrisörer

Välkommen till Göteborgs Frisörskola

Vi är stolta över vår frisörutbildning som tar dig från frisörstudent till framgångsrik frisör genom vår starka passion för frisörbranschen och vårt mål är att utbilda dig till Sveriges nästa stjärnfrisör.

Vi är övertygade om att vår utbildning kommer att ge dig de kunskaperna och färdigheterna som krävs för att bli en licenserad frisör och få ett giltigt gesällbrev. Du kan förvänta dig att bli kompetent och säker i dina frisörtekniker efter att ha genomfört vår utbildning.

Vad som gör Göteborgs Frisörskola unik är att vi övar i en riktigt skolsalong på riktiga kunder. Genom att få praktisk erfarenhet i frisörbranschen, kan du säkerställa att du är väl förberedd när du börjar söka jobb. Efterfrågan på frisörer med hög kompetens är hög och vi är övertygade om att du kommer att ha goda chanser att hitta ett jobb efter att du har genomfört vår utbildning.

Låt oss hjälpa dig att nå dina drömmar om en framgångsrik frisörkarriär!

Emelie Minott

Rektor, Göteborgs Frisörskola

Kontakta Göteborgs Frisörskola för Information om Frisörutbildning
Kompetenta lärare

Lärarna är duktiga, engagerade och de ser alltid till att ge eleverna den individuella handledning de behöver för att utvecklas som frisörer.

De har alla lång erfarenhet av att arbeta som frisörer och har vidareutbildat sig för att kunna ge eleverna den bästa möjliga frisörutbildningen.

Lär dig om våra kursavgifter och finansieringsmöjligheter för frisörutbildning i Göteborg. Vi hjälper dig att uppnå dina drömmar.
Vi hjälper dig

På Göteborgs Frisörskola är det viktigt för oss att se till att våra elever får den bästa möjliga starten på sin karriär som frisör, därför står vi redo att hjälpa våra elever hela vägen från utbildningen till att få ett giltigt gesällbrev.

Ett gesällbrev är en viktig del för att kunna ta ut sin frisörlicens och är ett krav för att kunna arbeta som frisör.

Få en utbildning till frisör på Göteborgs Frisörskola. Vi erbjuder praktiska och teoretiska kurser för alla nivåer. Läs mer om vår frisörutbildning här.
Salongsträning

En viktig del av vår utbildning är att du som elev kommer att få träna på riktiga kunder i vår ständigt fullbokade skolsalong. Detta ger dig som elev möjligheten att få erfarenhet av att arbeta med olika hårtyper, stylingtekniker och samtidigt bygga upp din kundbas redan från start – allt genom noggrann handledning av våra lärare.

Våra utbildningar

Gör din dröm till verklighet med Göteborgs Frisörskola

Göteborgs Frisörskola är den ultimata destinationen för dig som vill förverkliga din dröm om att bli en framgångsrik frisör. Vår utbildning erbjuder eleverna en unik möjlighet att lära sig från branschens bästa lärare med lång erfarenhet inom frisöryrket. De ger varje elev den personliga uppmärksamhet de behöver för att utveckla sina talanger och uppnå sina mål.

Vid Göteborgs Frisörskola är vi dedikerade att ge eleverna den mest omfattande och aktuella frisörutbildningen. Lärarna är alltid uppdaterade med de senaste trenderna och teknikerna och de överför sina kunskaper och erfarenheter till eleverna på ett engagerande och inspirerande sätt.

Om du har en brinnande passion för frisöryrket och vill göra det till din framtid, då har du hittat rätt. Vi välkomnar dig med öppna armar och vi kommer att ge dig allt stöd du behöver för att uppnå dina mål. Ta det första steget mot en lysande framtid idag och gör din dröm om att bli frisör till verklighet med Göteborgs Frisörskola.

Vi samarbetar med världsledande märken såsom